אם אתן נוהגות לטייל בשבילי חנויות הפארם או האיפור, או לגלוש באתרי הקוסמטיקה, רבים הסיכויים שכשבדקת על מייקאפ חדש,  ראית כמות אותיות שצמודה לכל תיאור תכשיר. כנראה שהתבלבלת ולא הבנת - אם כולם אמורים להיות קרם פנים או מייק אפ - מה התפקיד של כל אות? ובאיזה מהם כדאי לך להשתמש?

אז באנו לעשות לך סדר בעניינים,

ביחד עם רמי אלמקייס מאסטר איפור מחיפה, מומחה ויועץ לחברת ליראק ישראל.

 

קרם לחות  עם גוון:

השם די מובן מאליו: המוצר הינו קרם פנים, שנותן זריקה קטנה של צבע בגוון העור. הצבע בדרך כלל די שקוף ויוצר מעין אחידות של צבע הפנים, ללא כיסוי מלא אלא קליל ביותר.

הקרמים הללו מתאימים לעור צעיר או ללא פגמים בולטים ויכולים לשמש כבסיס קליל מאוד בעיקר לימי הקיץ - יש לוודא את רמת מקדם ההגנה.

קרמי BB:

קרמים מסוג BB הם יבוא אסייתי שהפכו לפופולרי בשנים האחרונות במערב. קרמי BB מספקים כיסוי עם יתרונות נוספים לטיפוח העור כמו SPF ונוגדי חמצון - הרשימה עוד ארוכה בהתאם למותג שתבחר. הם קלים יותר מהבסיס אבל מספקים כיסוי מלא יותר מקרמי לחות בגוונים. בעוד שתוספי לחות בקרמים BB יכולים להיות בעלי אותה יעילות כמו בסרומים, יש לוודא את רמת ההגנה מהשמש, כי רבים מהם אינם בעלי SPF מתאים לפנים ויש לשים מתחת קרם הגנה.

לליראק סדרת מייקאפ Perfect Skin מסוג BB שפותחV במעבדות בפריז עם צוות מומחי איפור מכל העולם. המרקם מסווה פגמי עור בצורה טבעית, מעניק זוהר ומועשר בהגנה SPF 20 לפנים.

הבסיס של סדרה זו  הינו קליל ובלתי מורגש, אך הכיסוי משפר בצורה ניכרת את מרקם העור עם גימור מט וללא צורך בפודרה.

מוצרי המייק אפ, כולם, מועשרים בחימר לגימור משי, אבקת אורז לברק טבעי, תמצית חוחובה לריכוך העור ובחומצה היאלורונית להגברת לחות בכל שכבות העור. הברק הטבעי מושג לאחר המריחה בזכות שימר עדין המצוי במרקם התכשיר.

קרמי CC:

ההבדל בין קרמי BB ו-CC הוא עדין - CC מייצג בדרך כלל "תיקון צבע" (COLOR CORRECTION)  והמוצרים נועדו לטפל בבעיות כמו אדמומיות או פיגמנטציה ואילו קרמי BB הם כמו בסיס בהיר יותר עם  יתרונות לטיפוח העור. "בקרם CC יהיה שימוש לשיפור הצבע ותיקון פגמים, ייראה בהיר מעט יותר על העור ובעל גימור אוורירי ומוסי. סוג של BB משופר" אומר רמי.

בעוד קרמים BB ו-CC הם שונים תיאורטית, למען האמת, הם כמעט זהים. המקום שהכי מבלבל כאן הוא שהיתרונות והכיסוי של BB/CC משתנים מאוד בין מותגים שונים. למשל, קרם CC של מותג מסוים בהחלט אטום יותר מכמה קרמים BB של מותגים אחרים. אז חובה לנסות ולראות מה הכי מתאים לעור שלך ספציפית.

קרמי DD:

ועכשיו תתכוננו לקרמי DD.

קרמי DD - DAILY DEFENSE/ DYNAMIC DO-ALL

אלו הם קרמים עם גוון מודגש יותר, בעלי יכולת תיקון גוון עור גבוהה יותר, ועם רכיבי אנטיאייג'ינג בילט אין. מקדמי ההגנה ב DD גבוהים יותר, והם בעצם הקרמים ההיברידיים של תעשיית הקוסמטיקה - גם מקדם הגנה גבוה ויעיל, וגם קרם עם יתרונות אנטיאייג'ינג טובים ומעמיקים.

עם זאת, יצרני קוסמטיקה רבים לקחו את הDD בכלל לקרמים עשירים לטיפול בגוף, כך שיש לבדוק את המשמעות ע"י ניסיון.

ליראק פריז מצטיינת בקרמי ה BB הקלילים, אך אלו המספקים כיסוי נאות לפגמי עור קלים, ועם זאת - מספקים הגנה מהשמש ומקרינה כחולה גם בבית.

המסקנה: נסו את המוצרים, לפני התייחבות ארוכת טווח למוצר אחד, וודאו שיש SPF במידה טובה, ואם לא - הקפידו על הגנה מתחת לגוון, והכי חשוב - וודאו שהחברה ממנה קניתן דוגלת בערכים שלכן - כמו מניעת ניסויים בבעלי חיים והקפדה על סטנדרט ייצור ומשלוח ברמה גבוהה.