מודל היופי מראה לנו לחיים ורדרדות, עם סומק ורוד על תפוחי הלחיים, יש לזה דימוי מתוק, כמעט ילדותי. אך לאנשים ושנים רבים, הסומק הקל הזה, אינו קל בכלל, והאדמומיות בפנים יוצרת מטרד של ממש, מקור למבוכה וחוסר ביטחון.

התופעה נפוצה בעיקר אצל בעלי עור בהיר (עליו היא גם בולטת יותר), לרוב זה קורה בשל עליית טמפרטורת גוף בעת מאמץ או מחלה או התרגשות, הגורמת להתרחבות כלי דם, ובמקרים אחרים היא נגרמת בשל תופעות בריאותיות.

ד"ר סילבי פואניונק, מומחית לרפואה אסתטית ויועצת רפואית למעבדות "ליראק פריז", מונה כאן את הסיבות השכיחות לתופעה ואת הפתרונות האפשריים:

עור אלרגני ורגיש

אם השתמשתם במוצר חדש לעור, ולא שמתם לב לרשימת הרכיבים שלו, העור הרגיש שלכם עלול פתח פריחה או גרד בעקבות השימוש. שימו לב לשימוש במוצרים חדשים על העור, ואם הופיעו גרד, פריחה או אדמומיות חדשים, הפסיקו את השימוש מיידית ובדקו אם יש שיפור.

אם תופעות אלו מחמירות - יש לגשת לייעוץ רפואי.

מומלץ להשתמש בתכשירים היפו - אלרגניים וכן כאלו שנוסחתם מתבססת על רכיבים טבעיים.

אקנה (פצעי בגרות)

בניגוד לדעה הרווחת, אקנה יכולה להופיע גם אצל ילדים וגם אצל מבוגרים - בשכיחות נמוכה יותר מאשר מתבגרים - אך יש להיות ערים לכך.

אקנה אופיינית בעיקר לעור שומני או מעורב, עור שמתאפיין ברגישות גבוהה, "ראשים" שחורים, ופצעונים אדומים עם ראש לבן ומוגלתי.

אקנה יכולה להופיע בכל מיני אזורים בגוף. ויש לה אפשרויות טיפול מגוונות – החל מניקוי וטיפול בפצעים ועד לתכשירים להפחתת האדמומיות.

רוזציאה

זו התופעה אולי הכי נפוצה שגורמת לאדמויות בפנים. רוזציאה הינה תופעת עור הגורמת להסמקה כרונית, ולעיתים גם להופעת פצעונים.

היא נפוצה אצל נשים מעל לגיל 30, אך גם מופיעה אצל גברים.

גורמים שעלולים להחמיר את תסמיני המחלה: שהייה בחום, חשיפה לשמש, סטרס ושתיית אלכוהול.

הרוזציאה מתאפיינת לפעמים בכלי דם מורחבים אשר מופיעים על פני העור (מעין נימים).

יובש קיצוני

בעיקר בחורף, אנו עדים לתופעות יובש קיצוני אשר לעור דק ורגיש עשוי להיות מציק מאוד ולגרום להופעת אדמומיות למשך העונה.

טיפול באדמומיות בפנים מאופיין בהתאמת אורח החיים על פי המלצת רופא עור, ומריחת מוצרים ייעודיים לכך.

חשוב לשמור על רמת לחות מספקת בעור, מעבדות ליראק פריז פיתחו את הסדרה הטיפולית רוזילוג'י: לנטרול אדמומיות עורית איזון והרגעה, פתרון דרמו קוסמטי המבוסס על פיתוחים בתחום הנוירו-רפואה, הסדרה כוללת סרום יום ולילה לאיזון והרגעת העור ולנטרול אדמומיות, וקרם פנים לנטרול אדמומיות בעל פיגמנט ירקרק העור באיזון האדמומיות ובהרגעת העור הרגיש.