שרי, בת 52: “מזה מספר חודשים שהמחזור שלי לא תקין, אני עולה במשקל יותר בקלות והעור שלי התייבש במיוחד; אני חושבת שזה קשור לגיל המעבר אבל אין לי גלי חום "קלאסיים".

אין דרך "אחת" לחווית גיל המעבר. גלי חום הם הסימן השכיח ביותר, אך לא תמיד הסימנים זהים. שלב גיל המעבר מתאפיין בהפרעה ולאחר מכן בסיום הווסת. גיל המעבר יכול גם לגרום לעלייה במשקל, שינויים במצב הרוח, הפרעות שינה, אוסטאופורוזיס, יובש, הזדקנות העור. המהפך הגדול הזה לא קורה פתאום, הוא הדרגתי ומתרחש לאורך מספר שנים . העוצמה והתדירות של התסמינים יכולים להשתנות מאישה אחת לאחרת אך גם אצל אותה אישה בהתאם לשלב בו היא נמצאת בגיל המעבר.

נטשה, בת 49: “אמי סבלה מאוד מגיל המעבר שלה, ועכשיו לקראת גיל 50 אני מפחדת מהתקופה הזו".

אין "חוקים" לגבי חווית גיל המעבר, אך תורשה לרוב אינה גורם משפיע על החוויה. כל אישה מגיעה לשלב הזה בצורה אחרת ויכולה להיות מושפעת פחות או יותר מתסמינים האופייניים לטלטלה הורמונלית זו. עם זאת, מספר שינויים בשנים האחרונות באורח חיינו שיפרו משמעותית את אופן ההתייחסות לתקופה זו. קודם כל, לנשים אורח חיים טוב יותר, הן פעילות, עוסקות בספורט ומקבלות מידע, נשים מחפשות פתרונות ספציפיים ויעילים. לכל זה יש השפעה חיובית על חווית הסימפטומים. הטיפול של נשים לאחר גיל המעבר גם התקדם וישנה תמיכה. טיפולים הורמונליים כבדים הוחלפו במוצרי קוסמטיקה מתאימים ותוספי מזון ממוקדים לגיל המעבר, המציעים טיפול מקיף ומלא. כל זה מאפשר לנו להגיע לתקופה זו מוכנות יותר כיום.

דורית, בת 56: "אני מרגישה שהכל קצת לא מאוזן: אני עייפה אבל אני ישנה רע, אוכלת כרגיל אבל עולה במשקל, מרגישה 'צעירה' אבל פתאום נראית 'מבוגרת' ..."

מה שאת מרגישה קורה בשל הירידה ההורמונלית האופיינית לגיל המעבר. עליך לדעת כי הורמונים הם שליחים טבעיים החיוניים לאיזון הגוף. הם מיוצרים ברציפות על ידי הגוף שלנו, הם מעבירים את האותות הדרושים לסנכרון של מקצבים ביולוגיים, כולל קצב "היממה". שעון פנימי זה, המוגדר ל -24 שעות, מאפשר לנתק פעילויות "יום" כגון ערות, הגנה מפני תוקפנות, שמירה על לחץ דם ודופק; פעילויות "לילה" כגון שינה, התחדשות וגיבוש זיכרון. בגיל המעבר, כאשר ההפרשה ההורמונלית יורדת, הגוף מאבד אות חיוני לאיזון שלו, מקצבים ביולוגיים יוצאים מסנכרון. כך, פעילויות היום והלילה מתבלבלות, מה שגורם להופעת סימנים קליניים שונים כגון שינויים במצב הרוח והפרעות שינה.

 

הפלוס של LIERAC: קונספט חדשני המכוון לגנים של השעון הביולוגי לשמירה על איזון העור. גנים אלה הודגשו על ידי חוקרים אמריקאים, שעבודתם זכתה בפרס נובל לרפואה בשנת 2017, הם ביצעו "כיול" לשעון הפנימי שלנו וסנכרון מחדש של המקצבים הביולוגיים של העור.

מעבדות LIERAC הסתמכו על ההתקדמות האחרונה כדי להציע את צמד מוצרי ARKÉSKIN עם קרם יום המפעיל מחדש את פעילות ההגנה בשעות היום וסרום לילה המגביר את פעילות התחדשות הלילה.