עורנו הוא האיבר  אולי הרגיש ביותר לשינויים חיצוניים ומי שרגיש במיוחד - מרגיש את חילופי העונות על העור. העור יבש יותר, מחוספס ודורש תשומת לב .

היובש נוצר בשל אחוזי הלחות נמוכים ובנוסף, המעבר בין החוץ הקר לחדרים מחוממים וממוזגים, יובש עלול ליצור בעיות רפואיות, לעיתים אף זיהום ממשי מחתכים בעור שנוצרים כתוצאה מיובש.

 עור יבש נגרם כתוצאה מרמת שומן נמוכה בשכבת העור החיצונית – האפידרמיס, ויחד עם הירידה בלחות אנו חווים את היובש בעור.

עם העלייה בגיל, תופעת היובש בעור מחמירה, כיוון שהגוף בעצמו מייצר פחות לחות ושומן, ולכן מבוגרים סובלים מכך יותר מילדים.

יש לציין כי רחצה ממושכת ושימוש בסבונים ללא תוספת לחות הם גם גורם ליובש ניכר בעור, ובעקבותיו לגרד ואי נעימות. אז לכל חובבי האמבטיות הארוכות בחורף – השתמשו בחומרים עתירי לחות גם בזמן האמבטיה וכמובן לאחריה.

לא לשכוח את האזורים החשופים, ומומלץ בימים קרים במיוחד להתעטף בביגוד מתאים ובמיוחד בימי רוח - שעלולה לייבש עוד יותר את העור - להתעטף בשכבות ביגוד המכסה אזורים חשופים ככל שניתן - כולל כפפות וצעיף.

ד"ר סילבי פואניונק - מומחית לרפואה אסתטית ויועצת למותג ליראק פאריז ממליצה כיצד להימנע מיובש בעור. לדבריה: "האזורים ה"מועדים לפורענות" בנוגע ליובש וקילופים בעור הם האזורים החשופים - פנים, ידיים ובעיקר כפות ידיים ואצל חלק מהאנשים גם הרגליים. אצל מי שרגיש במיוחד, עלול להופיע גרד ופציעה.

במיוחד בעונה הקרה מומלץ לעשות פילינג גוף על מנת להפטר מתאים מתים וקילופי עור וכן להגביר את הספיגה של מוצרי הלחות בהם נשתמש מיד אחרי. רצוי להשתמש בתחליב גוף לעור רגיש ויבש במיוחד - ביום ובלילה. ההזנה של הגוף בלילה חשובה מאוד כי אז מתרחש חידוש העור. חשוב לוודא שהקרם מועשר בשמנים וחמאות טבעיים על מנת להוסיף לחות ממקור טבעי.

הפנים דורשים תשומת לב מיוחדת, ראשית אסור לוותר על מקדמי הגנה על אף שנדמה שאין שמש - היא עדיין בשמיים והקרינה קיימת, בנוסף, מקדמי הגנה מגנים גם מפני קרינה כחולה ממסכים. את קרם לחות לפנים חשוב להתאים לפי סוג העור ולעור יבש או יבש במיוחד, להתאים קרם ייעודי - כמו קרם לחות מועשר בחמצן בשיטת ביומימטיקה."

flowers-designify.png